Eh, Betulke Anda Dah Tua?

Masa cepat sangat berlalu, baru semalam rasanya kita main Lompat Tikus , Batu Seremban dan tonton animasi Keluang Man di TV tapi hari ini kita sedang sibuk memikirkan tanggungjawab dan berkerja demi menyara kehidupan diri sendiri mahupun keluarga yang semakin membesar. Maksudnya kita semakin hari semakin meningkat usia.. Eh, ada ke yang tak sedar mereka dah lanjut usia ni? Kalau ada meh kami kongsi antara tanda-tanda anda dah tua.

1. Tidur awal

Tiada lagi aktiviti lepak dengan rakan sampai tengah malam kerana anda lebih pentingkan waktu tidur yang  berkualiti.

 

2. Tekanan Darah Tinggi

Stress sikit mulalah tekanan darah naik. Jadi, kalau nak elak penyakit ni, kenalah jaga pemakanan dan gaya hidup dari muda ya.

 

3. Dah Malas Nak Selfie

Mana taknya, anda sendiri tak suka tengok kedutan di wajah sendiri. Lain kali kalau tak nak cepat nampak tua, kenalah sentiasa happy, barulah sentiasa awet muda!

 

4. Pasar Basah Jadi Syurga Beli-Belah

Anda jadi gila kalau tengok ikan-ikan segar di pasar. Semangat beli-belah tu lainn macam, rasa puas hati kalau dapat borong banyak.

 

5. Pentingkan Simpanan Untuk Masa Depan

Dah tak buang duit kepada perkara yang sia-sia, anda sentiasa berfikir tentang masa depan.

 

Hmm, anda ada semua ciri kat atas tadi ke? Tak kisah lah tua atau muda, semuanya bergantung kepada bagaimana anda bawak diri anda untuk sentiasa bersyukur menikmati kehidupan yang anda miliki sekarang. Dan bagi yang sedang meningkat usia tu, mata mesti ada kedut kan.. apa kata dapatkan Ogawa Eye Touch Plus yang boleh membantu mengurangkan kedutan. 

 

 

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *